סורקים – מדריך רכישה מקוצר

הסורק הוא אחד האמצעים הטכנולוגיים היותר חכמים שהומצאו, והוא מאפשר אחסון של מסמכים רבים בתוך מחשבים והתקנים ניידים למיניהם. ניתן למצוא מגוון רחב של סורקים בימינו, והם שימושיים מאוד הן בקרב משרדים והן בקרב לקוחות פרטיים דוגמת תלמידים וסטודנטים. כיצד בוחרים סורק מתאים ומהם קריטריוני האיכות של התחום? להלן סקירה מקוצרת שתעשה לכם קצת סדר בעניין.


אלו סוגי סורקים ניתן למצוא?

נכון לזמן כתיבת שורות אלו, ישנן שתי טכנולוגיות מובילות שבאמצעותן סורקים פועלים. הטכנולוגיה הראשונה היא טכנולוגיית ה- CCD אשר משתמשת במקור אור ועדשות אופטיות על מנת ללכוד את האותות הוויזואליים שחוזרים מהמסמך הנסרק. משום שמדובר בעדשות אופטיות (שנמצאות גם במצלמות דיגיטאליות) טכנולוגיה זו מפיקה סריקות איכותיות ביותר, עם מינימום הפרעות ברקע וטווח רחב מאוד של צבעים עם יכולת הפרדה של גוונים. החיסרון של סורקים הפועלים על בסיס טכנולוגיה זו הוא עלותם הגבוהה יחסית כמו גם גודלם הנפחי אשר תופס מקום רב במרחב. הטכנולוגיה הנוספת היא טכנולוגיית ה- CIS אשר אינה משתמשת בעדשות אלא בסיבים אופטיים. הסורקים הפועלים בטכנולוגיה זו קומפקטיים וזולים יותר אך הסריקות המתקבלות פחות איכותיות מהטכנולוגיה המקבילה. מכך ניתן להבין כי ככל שהצורך עבור הסורק הוא מקצועי יותר, כך יש להעדיף את טכנולוגיית ה- CCD ולהיפך.


מהירות ויכולת הזנה

כל סורק מתאפיין בקצב סריקה משלו ובמספר הדפים שהוא יכול לסרוק ללא התערבות מגע יד אדם. סורקים סטנדרטיים יתאפיינו במהירות או קצב הסריקה של בין 20 ל- 40 דפים בדקה באופן ממוצע כאשר יכולת ההזנה צריכה לעמוד על 50 דפים בערך. במילים אחרות, סורקים מומלצים הם כאלו שמסוגלים לסרוק מהר ושיהיה ניתן לטעון אותם בכמה שיותר דפים. חשוב מאוד לבחור בסורק שמהירות ההזנה בו אינה באה על חשבון איכות הסריקה, כך שיש לבצע השוואה בין הקצבים של הסורקים השונים לבין הרזולוציה שהם מציעים.


רכישת סורק – תכונות נדרשות נוספות

כאשר מתלבטים בין סורקים שונים יש לבדוק גם את מאפיינים הבאים:


• זיכרון פנימי – ככל שהזיכרון גדול יותר, כך הסורק יכול לטפל ביותר משימות סריקה בעת ובעונה אחת (נתון זה נע בין 65 ל- 256 מגבייט).

• מערכות הפעלה – לא כל הסורקים מסוגלים לעבוד עם כל מערכות ההפעלה ויש לקחת זאת בחשבון בעת הבחירה.

• רעש – חלק מהסורקים מגיעים עם נתונים ברורים לגבי רמת הרעש שהם מפיקים, כאשר סורק איכותי אינו אמור להפיק יותר מ- 65 דציבלים.


התקשרות עם חברה מקצועית תאפשר לכם בחירה בין מגוון רחב של סורקים וקבלת ייעוץ מקדים לשם התאמה מלאה לצרכים.


למידע נוסף וקניית או השכרה של מדפסות אנא צרו איתנו קשר בטלפון 03-6742219 או השאירו פרטים באתר.

ונשמח לעמוד לשירותכם.

no-lazy