איך לבחור מדפסת משפחתית

 

כמעט בכל בית נמצא כיום לפחות מחשב אחד, אם לא יותר, לשימוש בני המשפחה בכל הגילאים. אבל אם יש לכם ילדים בגילאי בית הספר היסודי, תיכון או ילדי גן, תגלו שאתם זקוקים גם למדפסת צמודה. הילדה צריכה להגיש עבודה? המורה שלחה אישור שצריך להדפיס ולחתום עליו? רוצים להדפיס לילד בגן ציור לצביעה או תרגילי חשבון לחופש? אז אתם זקוקים למדפסת.


השוק מלא בדגמים של מדפסות המיועדות לשימוש ביתי. אז איך נדע איזו מדפסת לבחור מתוך ההיצע העצום? האם הזרקת דיו או לייזר? מדפסת רגילה או משולבת? עם חיבור חוטי או אלחוטי?


הנה כמה עצות למי שמתלבט לפני רכישת מדפסת


שיקולים בבחירת מדפסת

ההחלטה על בחירת מדפסת קשורה לאופן השימוש במדפסת: אלו כמויות דפים נדפיס? באיזו דחיפות? האם רק טקסט או גם תמונות? כאשר עיקר השימוש הוא להדפסת עבודות בית של תלמידי יסודי ואף תיכון, או להדפסת דפי ציור לילדי גן לבילוי שעות הפנאי, הרי שלא מדובר בהדפסת כמויות נייר גדולות ואפילו לא בשימוש יומיומי קבוע. כשמדפיסים כמויות קטנות יחסית, אפשר להסתפק במדפסת בעלת קצב הדפסה איטי עד בינוני.


כדאי שהמדפסת תתאים גם להדפסת תמונות צבעוניות באיכות סבירה עד גבוהה. עבודות תלמידים כוללות לרוב גם תמונות צבעוניות, אם כי לא בכמות רבה מאוד: תמונות שמצאו ברשת, גרפים או תמונות משפחתיות שהתבקשו לשלב בעבודה. כמובן, שאם מדובר בעבודת שורשים, יכללו בעבודה יותר תמונות.


הזרקת דיו או לייזר?

מדפסת לייזר לרוב נמצאת בשימוש משרדי. היא מדפיסה באיכות גבוהה מאוד ובמהירות ומתאימה בעיקר להדפסת טקסט שחור על לבן. איכות ההדפסה של תמונות צבעוניות במדפסת לייזר פחותה מהאיכות המתקבלת ממדפסות הזרקת דיו. מחירה של מדפסת לייזר, הגבוה ממחיר מדפסת בעלת מפרט דומה מסוג הזרקת דיו, מרחיק אותה משימוש משפחתי.


המדפסת המומלצת ביותר לשימוש בבית עם ילדים היא אם כן מדפסת הזרקת דיו. מחירה נמוך יחסית והיא מדפיסה טקסט וגרפיקה באיכות טובה ותמונות באיכות סבירה עד טובה מאוד.


ביצועים מול מחיר

ביצועי המדפסת נמדדים בכמה פרמטרים:


איכות הדפסה − בכל מדפסת ניתן לבחור בין לפחות שלוש רמות הדפסה – טיוטה, רמה רגילה ואיכות מירבית. לעבודה שיש להגיש בכיתה ניתן להסתפק ברמה רגילה, אך עבודת גמר או עבודה שיש בה ריבוי תמונות תדרוש איכות מירבית.


חדות ההדפסה (רזולוציה) – מדפסות נבדלות ביניהן באיכות ההדפסה המקסימלית שלהן. לשימוש משפחתי ממוצע בחרו ברזולוציה מקסימלית של  dpi2400X12000.


צבע – ניתן לבחור בין מדפסת המדפיסה בשלושה צבעים, בשישה צבעים או בשמונה. לצורכי הדפסה של ילדי בית ספר יסודי תספיק מדפסת עם שלושה צבעים. אם רוצים להשקיע בהדפסת עבודת שורשים או עבודות אחרות שכוללות הרבה תמונות, רצוי לבחור במדפסת בעלת שישה צבעים.


חסכוניות השימוש במדפסת – המרכיב היקר ביותר בשימוש השוטף במדפסת הוא מחסניות הדיו. יש לבדוק מה סוג מחסניות הדיו של המדפסת – האם יש רק שתיים, אחת לשחור והשנייה לצבע, או שיש אחת לשחור ושלוש או יותר מחסניות צבע. תדירות השימוש בצבעים השונים אינה זהה. המקרה האחרון חסכוני יותר, משום שאז ניתן להחליף רק את מחסנית הצבע המסוים שנגמר.


המרכיב היקר השני הוא הנייר. מדפסת שמאפשרת הדפסה דו-צדדית (דופלקס) חוסכת כחצי מעלויות הנייר. במדפסת הביתית הנפוצה צריך להפוך ידנית את הדף, אך זהו מאמץ משתלם.


מהירות ההדפסה – גורם זה פחות קריטי כשמדפיסים עבודות לבית הספר, משום שאין מדובר בכמויות גדולות או בלוח זמנים צפוף.


מובן שככל שרמת הביצועים של המדפסת באחד או יותר מהפרמטרים שהוזכרו גבוהה יותר, כך מחיר המדפסת גבוה יותר.


מדפסת רגילה או משולבת?

קיימות בשוק מדפסות, המספקות רק פונקציה של הדפסה, ומדפסות משולבות – הכוללות במכשיר אחד גם מדפסת, גם פקס, גם סורק וגם מכונת צילום. הפונקציה השימושית ביותר במדפסת משפחתית היא הסורק, המועיל במיוחד לסריקת תמונות משפחתיות שצולמו לפני העידן הדיגיטלי או סריקה של מסמכים משפחתיים או רפואיים חשובים שלא קיימת גרסה דיגיטלית שלהם.


אם קיים צורך כזה במשפחתכם, הרי שתתאים לכם מדפסת משולבת. אם לא – הסתפקו במדפסת רגילה.


חיבור לרשת, למצלמה, לניידים

מדפסת ביתית נדרשת כיום לשרת יותר ממחשב אחד בבית וגם מכשירים אחרים כגון מצלמה דיגיטלית או טלפון סלולרי. אם אתם רוצים לחבר את המדפסת לרשת המחשבים הביתית, בחרו במדפסת עם חיבור אתרנט (Ethernet). אם אתם רוצים להדפיס תמונות ישירות מהמצלמה הדיגיטלית, תתאים לכם מדפסת עם חיבור PicBridge או כזו שיש בה חריץ לכרטיס הזיכרון של המצלמה. מדפסת בעלת חיבורים אלחוטיים תאפשר חיבור לרשת ביתית אלחוטית, למחשבים ניידים או לטלפון סלולרי.


לסיכום – אם תערכו מיפוי של הצרכים שלכם וסקר שוק קטן, תוכלו למצוא את המדפסת שתענה על הצרכים במסגרת התקציב שלכם.



צוות כחילה ישמח לעמוד לשרותך בכל שאלה או בקשה.

התקשרו עכשיו: 072-2466610

no-lazy