מדפסת זולה לא תודה


האם המדפסת שלך שודדת אותך?

אל תניחו למראה המרובע והמשעמם להטעות אתכם: מדפסות יכולות לשדוד את כספכם וזמנכם אם אינכם זהירים. הודות לתחרות הרבה, יצרני מדפסות משתדלים לפתח מדפסות חסכוניות יותר ויותר, אולם לא כל המדפסות שם בשוק חולקות את התכונה הזו והן עלולות לשאוב את כספכם דרך עלויות הדיו והטונר. דגמים אחרים פשוט גורמים לכם לבזבז זמן יקר בהתעסקות עם מערכות תפריט מסובכות או תכנון לקוי של חומרה.


אם כך, איך ניתן לזהות “מדפסת שודדת”? ובכן, לזהות אם המדפסת שלכם שודדת אתכם, בדקו את המפרט הטכני שלו במקביל לסימני האזהרה שנציין בהמשך.


1. אם המדפסת זולה, הדיו או טונר יקרים

אתם חושבים שהשגתם דיל טוב על המדפסת שלכם? תחשבו שוב. טכנולוגיות חדשות, תחרות עזה והתייעלות עסקית אמנם מניעים יצרני מדפסות רבים להתייעל ולחסוך לכם כסף, אבל הי, גם הם צריכים להרוויח איכשהו לא? אם כי לא מדובר בתיאורית קונספירציה, המדפסת הזולה בטווח הקצר, עלולה לעלות ביוקר בטווח הרחוק עם עלויות טונר ודיו גבוהות מהרגיל.


חישוב עלויות

כיצד תוכלו לדעת אם המדפסת הזולה עומדת לגזול את כספכם בהמשך הדרך? מתמטיקה: חלקו את עלות מחסנית הדיו במספר הדפים שהיצרן מציין שביכולת המחסנית להדפיס (לפעמים רשום על המחסנית). יש לציין שרוב יצרני המדפסות מבססים את הנתונים על בדיקה תעשייתית סטנדרטית שנועדה לייצג את השימוש בעולם האמיתי. עם זאת, כמות הדפים למחסנית שיצא לכם להדפיס בפועל עשוי להשתנות – תלוי מה אתם מדפיסים כמובן.


אצל יצרני מדפסות מסוימים קל מאוד למצוא את הנתון הנ"ל (תודה HP), בעוד יצרנים אחרים קוברים אותו (Canon למשל).


בהתבסס על מחירי מחסניות ומידע אודות תשואת הדפים למחסנית, להלן העלות הממוצעת לדף שחור לבן ודף ארבע צבעים (מחירים עשוים להשתנות).


מדפסת הזרקת דיו
:

טקסט שחור רגיל: 15 - 17 אגורות.

דף ארבע צבעים פשוט: 46 – 50 אגורות.


מדפסת לייזר
:

טקסט שחור רגיל: 8 – 10 אגורות.

דף ארבע צבעים פשוט: 45 - 49 אגורות.


אם עלויות המדפסת שלך נופלות בין או מתחת הממוצעים הללו, המצב בסדר. במידה והעלויות עולות על הממוצעים, מומלץ לחפש מדפסת אחרת. מי שמדפיס פחות מ-10 דפים בשבוע של טקסט שחור ולבן ועיקר, עשוי לסבול עלות מעט גבוהה לדף; אולם עם מבחר כל כך רחב של מדפסות בשוק, למה להתפשר על כזו שתעשוק אותך?


2. מחסניות דיו בקיבולת נמוכה = עלויות גבוהות לדף

מחקר PC World הוכיח שוב ושובשמחסניות דיו וטונר בקיבולת נמוכה עולות לצרכן יותר בטווח הרחוק. אם הנכם מדפיסים כמויות נמוכות יחסית, יתכן והעובדה לא תשנה לכם הרבה הודות והעלות הגבוהה נמתחת על פני תקופה ארוכה של זמן. אבל, אם הנכם מרבים להדפיס בתדירות גבוהה, מומלץ לחפש מחסניות דיו בעלות תשואה גבוהה של כ- 250 דפים, או מחסניות טונר בעלות תשואה של למעלה מ- 2,000 דפים.


3. נייר רגיל או שוד?

אם מדפסת הזרקת הדיו שלכם דורשת נייר עם ציפוי מיוחד כדי לספק את התפוקה הטובה ביותר, סביר להניח שתמצאו את עצמכם מבזבזים המון נייר בטווח הארוך. רוב מדפסות הזרקת הדיו יכולות להדפיס כראוי על נייר רגיל.


4. משחק ההמתנה

מדפסות איטיות גוזלות את זמנך היקר. אולם, למרות שמהירות ההדפסה חשובה ככל שתהיה, מומלץ לקחת את טענות המהירות של היצרן (ppm – page-per-minute) בערבון מוגבל; יצרנים רבים מספקים את נתוני הדפסת דפי הטיוטה (שבדרך כלל מהירות מעט יותר).


5. מגשי נייר קמצנים

דרך אחת לחסוך עבורכם כסף היא לייצר את המדפסת עם מגש נייר דקיק וצר. נכון, הייצור הזול אולי יחסוך לכם כסף ברכישה, אבל תמצאו את עצמכם נאבקים בהחלפת הנייר, מגש פלסטיק עקום ורשרושים מעצבנים. חלק מהדגמים אפילו מניחים את הנייר המודפס ישירות על חבילת הניירות הריקים על אותו מגש!



צוות כחילה ישמח לעמוד לשרותך בכל שאלה או בקשה.

התקשרו עכשיו: 072-2466610

no-lazy