מדפסת תלת מימד – המדפסת של הדור הבא

 

לאורך שנים התרגלנו שהמילה הדפסה מתייחסת להעברת אלמנטים חזותיים כגון מלל ותמונות אל דף, בצורה דו מימדית בלבד. כעת הגיח לאוויר העולם פלא טכנולוגי של ממש ששינה את כל כללי המשחק בעולם ההדפסה – מדפסת תלת מימד! מדובר במדפסת שמעניקה נפח למוצר המודפס, כך שניתן להשתמש בה לייצור מוצרים רבים מחיי היום יום של כולנו. כיצד הדבר מתאפשר? הישארו עימנו.


אפשר בימינו לייצר בלחיצת כפתור כמעט כל חפץ שנפשנו חושקת בו. צעצועים, בגדים, נעליים, שתלים רפואיים, מאכלים ואפילו בתים הם רק דוגמאות ספורות למוצרים שאפשר לייצר באמצעות הטכנולוגיה, הפיכת מחשבה למציאות בהינד אצבע.


כיום קיים מגוון גדול של מדפסות תלת-ממד – ממדפסות תעשייתיות לייצור במתכות, מדפסות המדפיסות אובייקטים צבעוניים, ומדפסות ביתיות במחירים נמוכים יחסית.


מדפסת תלת מימד – איך זה עובד בדיוק?

הדפסה בתלת מימד D3 מאפשרת ליצור אב טיפוס/דגם תלת מימדי ישירות מהמחשב.


המודל הדיגיטלי התלת מימדי נשמר בפורמט מסוים ונשלח להדפסה במדפסת D3 שמדפיסה את העיצוב הממוחשב שכבה אחר שכבה ויוצרת אובייקט ממשי ומוחשי.


הדפסה במדפסת תלת מימדית מבוססת על עקרון הדפסה בשכבות דקות. בשונה ממדפסות רגילות בטכנולוגיית הזרקת דיו ולייזר בהן ההדפסה מתבצעת בדו מימד באמצעות התזת צבע בשכבה אחת על נייר,


בתלת מימד ההדפסה מתבצעת בשכבות זו על גבי זו.


במדפסת תלת מימד ניתן להדפיס בעזרת חומרים פולימריים (פלסטיק) ובחומרים נוספים כמו אבקת מתכת ייעודית, חומריים קרמיים שונים בינהם זכוכית . וישנם דגמים המסוגלים להדפיס מוצרי מזון אכילים כמו שוקולד, סוכר וכיוצא בזה.


כיצד עובדים עם מדפסת תלת מימד?

כל שצריך על מנת להתחיל ולהדפיס בשלושה מימדים הוא כמובן מדפסת תלת מימד איכותית, חומרי הדפסה (אינם יקרים ומשמשים לאורך זמן) ותוכנת מחשב ייעודית שתעזור לכם “ליצור” ולתכנן את האלמנט מול מסך המחשב. לאחר העבודה על המחשב והכנסת כל הנתונים לתוכנה ניתן לתת פקודה מיידית להדפסה או לחלופין, לאחסן את הקובץ על גבי דיסק און קי ולהדפיס במקום אחר שכולל את המדפסת המדוברת. שיהיה בהצלחה!



צוות כחילה ישמח לעמוד לשרותך בכל שאלה או בקשה.

התקשרו עכשיו: 072-2466610

no-lazy